A marketig szakemberek számára folyamatos kihívást jelent a fogyasztói döntések elemzése és kiismerése. Hogy mennyire fontos ez a téma, azt mi sem bizonyítja jobban, hogy a fogyasztási kutatási új technológiákra dollármilliárdokat költenek a cégóriások. Hiszen, ha a fogyasztói döntések a színtiszta logika mentén zajlanának, akkor a marketing szakemberek is sokkal könnyebben tudnák értelmezni azokat. Ez azonban a jelenlegi állás szerint puszta vágyálom. A döntéseinket a logikán kívül még számtalan tényező befolyásolhatja. Ezen tényezők pedig néha gyakorlatilag kikövetkeztethetetlenek. Ilyenek például az egyéni hitrendszerek igen tág köre.Ha egy picit górcső alá vesszük vásárlási szokásainkat és tudatosan megpróbáljuk pár napig, hétig figyelni, hogy hol, mikor mit, hogyan és mennyiért vettünk, mire költöttünk, vagy éppen nem költöttünk, akkor mi magunk is rájöhetünk, vajon minket mi az, ami befolyásol, milyen korábbi tapasztalataink, vagy meggyőződéseink miatt választunk és vásárolunk.Bár sok esetben kiderült ámr az, hogy a fogyasztók általában nincsenek tisztában azzal, hogy a különböző hamis jelek milyen hatással vannak rájuk. Vannak persze alap fogyasztói típusok, minták és ezen kategorizálások figyelembe vételével is sokat javulhat marketingünk, ha tudjuk, hogy a mi célközönségünkre mely állítások lehetnek zömmel igazak.
Sokszor nem a logika szabályai szerint vásárolunk
