Hírlevél küldés praktikái

A hírlevél küldésnek több célja is lehet. Először is megoszthatunk vele új vagy meglevő termékeket és szolgáltatásokat. Ilyenkor fontos, hogy a hírlevél szövegéből egy kattintással át tudjon jutni az olvasó a weboldalra, ahol ideális esetben meg is vásárolja a terméket vagy szolgáltatást. Ez volt tehát az első lehetőség, a termék közvetlen hirdetése és eladás ösztönzése. Ilyen jellegű emailek-ben szoktak különböző akciókat is közzétenni a cégek. A következő lehetséges oka a hírlevél küldésnek az a figyelem fenntartása. Ilyenkor nincs semmilyen konkrét termék, amit el akarnánk adni, hanem az egyetlen cél, hogy fenntartsák a feliratkozók figyelmét és biztosítsák a folyamatos jelenlétet. Ez nem könnyű, mivel minden cég gyűjti a hírlevélre feliratkozókat, akik közül nagyobb eséllyel kerülnek ki később a vásárlók. A hírlevél küldésnél fontos, hogy legyen egy előre meghatározott ritmusa és rendszeressége. Vannak, akik naponta akár több levelet is küldenek, míg mások csak heti vagy kétheti rendszerességgel teszik ezt meg. Az emailek küldésének gyakoriságát nagyban meghatározza a cég profilja és a nyújtott szolgáltatás. Egy last minute utakat értékesítő utazási iroda esetében indokolt akár a napi több email küldése is, míg egy nehézgépeket gyártó cég esetében indokolatlan és felesleges a napi több email küldése.