A versenytárselemzés és a szövegek megvizsgálása

Az online marketing egyik alappillére a keresőoptimalizálás, és nincs olyan cégvezető vagy marketing specialista, aki ezt kihagyja, arra hivatkozva, hogy nem éri meg ezzel foglalkozni. A webáruházak esetében ennek a fontossága tagadhatatlan, hiszen a webshop SEO tevékenységek sikere szinte egyenesen arányos a bolt sikerével. Minél jobban megy a keresőoptimalizálás és minél jobb eredményeket lehet felmutatni, annál jobban fellendül az oldal látogatottsága és annál több termék után érdeklődnek a vásárlók. Sokan mondjuk nem tudják, hogy a webshop SEO nem egy pár hónapos vagy épp fél éves, egy éves dolog. Ezt igenis folyamatosan kell csinálni, akárcsak a Facebook, Instagram, Twitter hirdetéseket vagy épp az AdWords kampányokat. Ha valaki nem költ ezekre a reklámokra, akkor sajnos nem fog annyi vevő jönni, mint amennyit szeretne. Ha pedig az ember nem szán pénzt a webshop SEO projektekre, akkor bizony nem javul a webáruház helyezése sem. Nem szabad elfelejteni, hogy az áruház Google helyezéseit mindig lehet javítani, hiszen szinte állandó szinten vannak olyan dolgok, amiben a konkurencia jobb. A keresőoptimalizálás hatására nemcsak javulnak a helyezések, de a shop is egyre több kifejezésre jelenik majd meg a keresőben. Pontosan ezért annyira elengedhetetlen manapság a webshop SEO. Mielőtt persze a keresőoptimalizálás elkezdődhetne, nem szabad megfeledkezni a versenytárselemzés fontosságáról sem. Ez több lépésben is történhet, és az egyik leglényegesebb a konkurencia szövegelemzés. A Google egy roppant komplex és sajátos szövegelemző algoritmust alkalmaz annak meghatározására, hogy hova is tegye a különböző honlapokat a rangsorban. Ekkor természetesen nem csupán a szavak gyakoriságát nézi, hanem azt is, hogy rokon értelmű szavak hányszor is kaptak helyet az adott oldalon. Ha mondjuk valaki a barokk szobrászatra szeretne profi helyezést elérni, nem teheti meg, hogy nem ír Berniniről vagy épp Girardonról. A versenytárselemzés során tehát igenis megéri megnézni, hogy a konkurens vállalatok ilyen téren mit csinálnak és hogyan járnak el. Nyilvánvalóan ez a munka egyik elsődleges, alapvető lépése.