A jól megtervezetett webáruház olyan, mint a kedvenc kávézónk, szívesen térünk oda vissza, hiszen tudjuk, mert mindig megkapjuk azt a kiszolgálást és minőséget, ami minket illet. A felhasználóbarát webshop lényege, hogy kellemessé teszi a vásárlást, logikussá és átláthatóvá a menüpontok közötti tájékozódást, emellett pedig tartalmazza azt a pluszt is, ami visszacsábítja a vásárlót a későbbiekben. Mi lenne ez a titkos összetevő? Ezt minden esetben az egyedi szituáció, az Ön céljai és az eladni kívánt termék mivolta dönti el. A felhasználóbarát webshop kialakítása nem ördöngösség, hiszen léteznek olyan örökérvényű lépések, amelyeket megfogadva, a siker előre borítékolható. A felhasználóbarát webshop átlátható és letisztult, így a látogató már az első pillanatban könnyűszerrel felméri, hol találhatja meg azt a terméket, ami miatt az oldalra látogatott.
Senki sem szereti a kusza, bonyolult menüpontokat, mint ahogyan a túl komplikált, nehezen értelmezhető szövegektől is ódzkodunk. Éppen ezért, a felhasználóbarát webshop mindig közérthető, figyelemfelkeltő és frappáns szövegekkel kommunikál, olyan jól megfogalmazott mondatokkal, amelyek felkeltik a kíváncsiságot. A felhasználóbarát webshop a szemnek is kedvez, amit leginkább a kreatív és egyedi képek bemutatásával lehet elérni. Természetesen az i-re a pontot a vásárlás teszi fel, így nem árt az sem, ha a leendő vevő egyszerűen és problémamentesen fejezheti be a szóban forgó műveletet. A felhasználóbarát webshop esetében a megrendelés és a kosár gomb is szembetűnő, jól látható helyen van, a megrendelő lap kitöltése pedig a lehető legegyszerűbb.